Hvidvand (område)

 

Indbyggere

Stort set ingen fastboende udenfor minebyerne langs Øvre Hvidvand.

Styreform:

Arg kræver overhøjhed over området, mens De Tre Tårne hævder at Hvidvand efter freden ikke længere hører under Arg. De enkelte beboelser i området er effektivt autonome.

Magtgrupper

Maxian Guard

Maxian Guard er den eneste organisation der arbejder i større dele af Hvidvand. Maxian Guard har indtil videre holdt sig til at at opbygge et handelssystem som effektivt kontrollerer al handel langs Hvidvand.

Maxmillian Guard sørger aktivt for at der ikke kommer konkurenter til deres slæbested ved Po's, og de kan heller ikke lide konkurence andre steder.

Beskrivelse

Hvidvand deles i Nedre Hvidvand og Øvre Hvidvand. Grænsen går ved Vam hvorfra Hvidvand bliver særdeles svær at besejle.

Nedre Hvidvand

Nedre Hvidvand er sejlbar i hele sin længde, bortset fra Katarakten.

Nedre Hvidvand er omkring 200 skridt bred og flyder med omkring 2 miles i timen. Vinden er generelt fra Trev og op ad floden, så det er muligt at sejle op ad Nedre Hvidvand med sejl.

Katarakten

En ca 300 skridt lang del af floden Hvidvand hvor floden snævres ind til halv bredde og samtidig bliver klippefyldt og falder ca 20'. Sejlands er praktisk taget umuligt her, selvom træstammer kan passere ned ad floden. En dumdristig helt i en kano kan måske også overleve turen.

Maxian Guard har lavet slæbestedet Po's så fartøjer kan passere.

Øvre Hvidvand

Øvre Hvidvand er ikke sejlbar.

Øvre Hvidvand er omkring 100 skridt bred og flyder med omkring 4 miles i timen. gennem kløfter med vandfald, strømhvirvler og andre besværligheder..

Historie

Hvidvand var generelt ignoreret indtil omkring år 10 hvor de første mineralforekomster blev fundet i bjergene ved Øvre Hvidvand.

Handel

Erhverv

Minedrift ved Øvre Hvidvand.