Spells

Der er blevet ændret i nogle spells virkemåde og/eller hvem der kan kaste dem.

Ændringerne er begrundet dels i ønsket om at DM kan holde styr på hvad der sker og være forberedt, og dels ud fra ønsket om at bevare kampagnens særlige baggrund (at undeads generelt ikke findes og at Nattens Herre kæmper indædt for at stoppe enhver form for undead-laveri).

Undeads

Create undeads

Pt er det kun præster for Kroax der kender til spells der laver/animerer undeads.

Betragt alle spells der laver undeads som private Kroax-spells, ganske som om de var blevet lavet af en PC der ikke vil fortælle om dem. Det er sådan set også det der er sket, bortset fra at det er Kroax selv der har lavet spellene og at han gerne lærer sine egne præster dem.

Detect undeads

Disse spells er blevet ’frigivet’ af Nattens Herre til brug af alle Han samarbejder med, dvs. at de er tilgængelige efter de normale regler for alle andre end præster for Santanum al Garr, idet Kroax selv har fundet frem til disse spells.

Destroy/hold/whatever/protection vs undeads

Alle spells, udover create undead/detect undead, der har en effekt mod undeads kendes kun af Nattens Herres præster (samt af Kroaxs præster, men hvorfor skulle de kaste dem?).

Spells der virker mon ikke-undeads på en måde og mod undeads på en anden måde, har kun undead-effekten hvis spellet kastes af en præst for Nattens Herre.